Почетна
Архива
Школа
О школи
Лична карта
Из летописа
Алекса Шантић
Директори школе
Услови за рад
Организација рада
Информатор о раду
Календар
Важне активности
Режим рада
Руковођење
Распоред писмених и контролних провера
Отворена врата
Правилник о оцењивању
Професионална оријентација
Ученици
Најбољи ученици
Резултати на такмичењима
Упис у први разред
Забава и учење
Радници
Преглед запослених
Вредновање рада
Школа без насиља
Школски полицајац
Вредновање
Мултимедијални часови
Препоручујемо
ПП служба
Библиотека
Боравак
Може и овако
Школе у општини
Галерија
Фото галерија
Стари сајт
Контакт
Школски
полицајац
Школски полицајац
Пројекат "Школски полицајац" за Министарство за унутрашње послове и Министарство просвете и спорта, представља новину у начину организације и координације превентивних активности на сузбијању појава које угрожавају ученике и школе. Вредност пројекта је у томе што се систематски отпочело са идентификацијом појава угрожавања и заједничким планирањем и предузимањем активности које ће их сузбити или умањити последице које производе. Анализа стања 1. идентификовати конкретне проблеме, утврдити њихове узроке и носиоце; 2. одредити носиоце решавања проблема и утврдити њихове границе и могућности за решавање проблема; 3. одредити активности које ће се предузети и направити заједнички акциони план; 4. контролисати остваривање циљева и вршити потребне корекције до коначних остварења циљева. Школским полицајцима у раду на пројекту дефинисани су следећи задаци: • Да се добро упозна са проблематиком школе у којој се ангажује; Да се добро упозна са ученицима, родитељима, наставним особљем, психологом, педагогом, управом школе, грађанима у ближој околини школе; • да створи климу међусобног поверења а све у циљу што боље сарадње и размене информација о појавама и догађајима од интереса за безбедност ученика и имовине школе; • Да је непосредно присутан у школи, њеној непосредној околини у време доласка ученика, почетка, трајања наставе, са посебним акцентом на време великог одмора, смена и сл. • Да уочава и открива кривична дела, прекршаје и друге облике асоцијалног понашања у школи и њеној непосредној близини и иницира предузимање потребних мера од стране надлежних линија рада полиције, управе школе, наставног особља... • Да благовремено уочава и сузбија присуство непозваних лица, појава растурања и уживања опојних дрога, конзумирања алкохолних пића у зони школе, самосталним радом или заједничким радом са надлежним линијама рада полиције. • Да иницира активности везане за безбедност ученика у саобраћају за време доласка, боравка и одласка из школе; • Да остварује контакте са власницима угоститељских објеката, објеката за забаву и других у зони школе у циљу спречавања продаје алкохолних пића, дувана и других производа штетних за здравље ученика; • Да запажа активности усмерене на ометање наставе (оштећење школске имовине, дојава о подметању експлозивних направа), ради на њиховом сузбијању или иницира рад надлежних линија рада полиције, управе школе, наставног особља; • Да активно учествује у реализацији превентивних програма који се организују од стране Министарстава; • Да пружа помоћ школским органима у планирању и реализацији законом прописаних мера безбедности, али да не предузима активности које су у искључивој надлежности школе и других органа; • Да прати реализацију законом прописаних мера безбедности у школи и да о уоченим неправилностима обавести органе школе и непосредне старешине; • Да благовремено подноси извештаје, информације и друга писмена извештавања о другим појавама и догађајима у школи у којој се ангажује и предлаже начине решавања проблема; Као догађаји и појаве који могу да угрозе безбедност и сигурност у објектима школа, школском дворишту и непосредној околини идентификовани су: • Појединачне туче између ученика; • Вербално вређање, покушаји и физички напади на наставно особље; • Групне туче између ученика, појединих одељења, али и између појединих школа; • Вандалско понашање појединаца и група (разбијање каменицама прозорских стакала, унутрашње демолирање школског инвентара, крађа и оштећења школске документације, намерно изазивање пожара); • Ометање наставе најчешће пријавама да је у школи подметнута бомба, вандалско понашање појединаца и група за време или ван наставе; • Уношење у школу ватреног, хладног оружја и других предмета којима се могу нанети телесне повреде; • Коришћење школских просторија и делова дворишта за уживање опојних средстава, алкохола и дувана; • Улазак у школу и школско двориште лица која не припадају школи (бивши ученици малолетници и млађа пунолетна лица са станом у околини школе, лица склона криминалном и девијантном понашању); • Вршење кривичних дела између ученика и од стране других лица (крађе новца, одеће и других предмета за време одмора и из свлачионица за време спортских активности); • Уношење и коришћење пиротехничких средстава (петарде) од стране ученика; • Писање графита, по школским објектима; • Рад угоститељских објеката, близина аутобуских и железничких станица, пијаца,објеката за забаву где се окупља већи број лица углавнох склоних девијантном понашању, који негативно утичу на на оне ученике који већ показују склоност ка девијантном и друштвено неприхвативом понашању, али и на остале ученике; • трговинске радње, киосци и други услужни објекти у близини школа који продају цигарете и алкохолна пића; • Вршење кривичних дела над ученицима у непосредној близини школа и на путу до куће (крађе,тешке крађе, изнуде, разбојништва, наношење лаких и тежих телесних повреда, блудне радње, нуђење и продаја опојних средстава ученицима ); • Вршење прекршаја јавног реда и мира у непосредној близини школа са елементима насиља и друге појаве. У досадашњој пракси уочено је да су носиоци ових догађаја углавном ученици склони девијантном понашању, бивши ученици који вишак свог времена проводе у школи и њеној непосредној близини. Узроци ових догађаја: • Неограђен, и недефинисан простор школског дворишта; • Неосветљеност школског дворишта или појединих делова; • Не предузимање мера физичко-техничког обезбеђења школе; • Не предузимање васпитних мера од стране родитеља или старатеља према деци склоној девијантном понашању; • Не предузимање казнених мера од стране школе; • Дуготрајност вођења поступка Центара за социјални рад и других институција у циљу заштите васпитно запуштене деце; • Недовољно изграђен ауторитет од стране наставника (оријентисаност на образовне, а мање на васпитне циљеве); • Штетни утицаји медија посебно телевизије; • Одсуство других садржаја (недовољно културних забавних центара за младе); • Некоординисано деловање полиције, школе и других друштвених институција. Поред школског полицајца и криминалистичке полиције и саобраћајна полиција је разрадила превентивне едукативне програме који се реализују у току месеца септембра. У току трајања школске године на улицама у зони школа у складу са анализом и безбедносном проценом врше регулисање саобраћаја најчешће у време доласка и одласка ученика из школе. Такође се ванредно ангажују по позиву или по процени школског полицајца.